Orasul-Iasi.Ro

Capitala Moldovei Online - Stiri si Informatii

Banner
Se inchide una dintre cele mai circulate pasarele din Iasi
Miercuri, 15 Mai 2013 12:17

 Contractul pentru Axa Sud a fost semnat ieri • Reabilitarea tronsonului CUG - Podu Ros vine cu o veste bomba • Pe perioada lucrarilor, Pasarela Nicolina ar putea fi inchisa • Municipalitatea nu are niciun studiu de impact al unei astfel de masuri•  Devierea traficului ar urma sa paralizeze ultima zona din oras nesugrumata de santiere

Reabilitarea strazii, soselei si Pasarelei Nicolina intra in etapa haosului rutier. Finalizarea bataliei intre firme a fost marcata ieri, la sediul Primariei, unde a fost, intr-un final, semnat contractul de lucrari (circa 50 de milioane de lei - n.r.) cu asocierea de firme compusa din SC Viarom Construct SA, SC Conest SA, SC Mari Vila Com SRL, SC Vectra Service SRL. Ministrul Relu Fenechiu a fost imbrancit ieri, la figurat, de pe Pasarela Nicolina, din al carei contract de reabilitare tinea sa se infrupte, firma pe care o controleaza infiltrandu-se in licitatie alaturi de o asociere de societati si contestand pierderea licitatiei timp de  aproape jumatate de an. Astfel, dupa ce iesenii din Nicolina au fost privati de posibilitatea de a circula pe un drum reabilitat cu sase luni mai devreme, primarul Gheorghe Nichita a lansat ieri un avertisment. Potrivit edilului, utilizarea pasarelei Nicolina in lunile ce urmeaza a ajuns sa depinda de factorul "Doamne fereste". 

In ce conditii va fi inchisa Pasarela Nicolina

Povestea pasajului din Fundatie are mari sanse sa se repete in zona Nicolina. Ieri, primarul Gheorghe Nichita a recunoscut ca Pasarela Nicolina are probleme grave de infrastructura, iar rezolvarea acestora va necesita, cel mai probabil, inchiderea ei definitiva, pe o perioada deocamdata nedeterminata. Lucrarile ar fi trebuit sa inceapa in prima zi a saptamanii viitoare. "Puteam da drumul la lucrari chiar de maine, si gata, incepea nenorocirea", a declarat primarul Gheorghe Nichita. Firma Viarom vrea sa faca insa propriile analize asupra structurii Pasarelei, pentru a se decide daca devierea traficului pe cate o singura banda poate fi suportata de starea actuala a drumului. Factorul "Doamne fereste", repetat ieri de primarul Gheorghe Nichita de mai multe ori atunci cand a raspuns la intrebari legate de rezistenta Pasarelei, aproape ca transforma in certitudine inchiderea Pasarelei in urmatorii doi ani!

Raspunsul se va afla la finele lunii

Constructorul a inceput deja sondarea strazii si a Pasarelei Nicolina, pentru a confirma datele din caietul de sarcini de la licitatia incheiata ieri prin semnarea contractului de lucrari. "Intr-o saptamana sau doua, se vor termina sondajele pe care constructorul le face pentru a incepe lucrarile, si pentru a nu avea mai apoi surprize din 50 in 50 de metri. Trebuie sa vedem daca solutiile tehnice incluse in proiect sunt suficiente sau mai trebuie completari. Fereasca sfantul sa trebuiasca sa inchidem Pasarela. Acolo sunt probleme grave pe care am reusit sa le includem in proiect pentru rezolvare. Trebuie inlocuite patru fasii de beton de pe pod, trebuie reabilitate pilele si culele, pasarela Nicolina fiind intr-o situatie mai dificila decat cea din Alexandru. Le cer personal scuze iesenilor din Nicolina pentru traficul care va fi si mai dificil in zona, dar stiu ca toti ne dorim repararea acestei artere", a declarat primarul Gheorghe Nichita. Potrivit fiselor tehnice, infrastructura pasarelei are nevoie de urmatoarele interventii: "Inlocuirea a patru fasii cu goluri, avand lungimea de 18 metri, consolidarea riglelor pilelor P4 ,P18 si P20, consolidarea stâlpilor pilelor P4,  P18 si P22 (12 bucati), reparatii aparate de reazem si banchete cuzinet". 
Devierea circulatiei in zona Nicolina nu are deocamdata variante clare in eventualitatea inchiderii pasarelei, nici studii de impact. "Nu ne poate spune niciun studiu cate masini vor circula la o anumita ora. Acum sunt momente in care cozile ajung de la Belvedere la semafoare. Este posibil ca in viitor sa fie si mai lungi, nu ascund asta", a completat primarul. Perioada de implementare a proiectului care prevede reabilitarea pasarelei, a tramei stradale si a liniei de tramvai Cug-Podu Ros este de 35 luni, din care durata de realizare a lucrarilor de construire/ interventie este de 26 luni si 18 zile, respectiv pana la data de 1 august 2015.

(sursa bzi.ro)

 

Chestionar

Credeti ca e bine ca centrul orasului sa fie inchis traficului auto?
 

Reclama

Banner

Esti aici:  : Home Din presa locala Se inchide una dintre cele mai circulate pasarele din Iasi